Chiptuning op maat

Wat is Chip Tuning?

Elke auto is vanuit de fabriek uitgerust met standaard aansturingssoftware. Deze aansturingssoftware is in de meeste gevallen ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende motor ontwikkeld. Met chiptuning word de software ideaal afgesteld, ofwel te optimaliseren. Deze ideale afstemming resulteert onder andere in meer vermogen en koppel.

Bij motoren met turbo of een andere laaddrukverhoging levert dit een verbetering op van 20 tot 40%. Bij motoren zonder turbo levert optimalisatie van het motormanagement een vermogenswinst op van ongeveer 10%. Een ander aspect dat als een groot voordeel wordt gezien is dat de motor na een optimalisatie een stuk levendiger wordt en sneller op gaspedaalbewegingen reageert.

Aansturingsmappen

Tijdens de modificatie van de chiptuning software, passen wij onder andere de onderstaande mappen aan;

  • Gaspedaalinjectie
  • Koppel begrenzers
  • Laaddruk turbo
  • Brandstof / lucht verhouding
  • Brandstofdruk

Beschikbare opties

Ontdek onze uitgebreide selectie opties, maak uw keuze en perfectioneer uw rijervaring met ons ruime aanbod van diensten.

Dit is een verhoging van de maximumsnelheidslimiet of de onderdrukking ervan.

Deze optie verwijdert de standaard foutcode (DTC) van de motor.

Soms grijpt de start-stop functie hinderlijk in. Wanneer we opnieuw willen starten, wordt de vertraging van het systeem gevoeld en dit wordt al snel vervelend. Deze optie verwijdert eenvoudig deze functie.

Op sommige voertuigen is het mogelijk om de oorspronkelijke kracht te simuleren wanneer het voertuig in de normale modus staat of gerelateerd is aan brandstofefficiëntie. Zodra je overschakelt naar een sportmodus of iets dergelijks, wordt het voertuig dan afgestemd.

De “Hard Rev Cut” stelt je in staat om door te gaan tot de maximale toeren zonder tussenkomst van de computer, net voor de toerenbegrenzer. Dit resulteert op zijn beurt in meer vermogen.

Maakt het mogelijk dat het voertuig op biobrandstof, zoals bio-ethanol, kan rijden.

Veroorzaakt uitlaatdetonaties wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, meestal voor een sportiever geluid. Niet aanbevolen voor voertuigen met katalysatoren vanwege mogelijke betrouwbaarheidsproblemen met de motor.

Activeert de “Pop and Bang”-functie wanneer het voertuig zich in sportmodus bevindt.

Produceert lichte knallende en knetterende geluiden bij het schakelen. Deze functie kan aan sommige voertuigen worden toegevoegd.

Laat de uitlaatkleppen volledig openen wanneer het voertuig zich in sportmodus bevindt voor een luider uitlaatgeluid.

Verwijdert het waarschuwingslampje met betrekking tot de katalysator van het dashboard.

Verwijdert elektronisch de GPF (Gasoline Particulate Filter), dat deel uitmaakt van het emissieregelsysteem.

Deactiveert de technologie die de motor toestaat om op minder cilinders te werken voor brandstofefficiëntie.

Handhaaft een bepaald motortoerental wanneer het koppelingspedaal wordt ingetrapt, wat helpt bij soepelere starts.

Deactiveert het systeem dat wordt gebruikt voor koude starts in de motor.

Schakelt het wervelklepsysteem uit, dat de controle regelt over hoe lucht wervelt door de inlaatkleppen.

Verwijdert elektronisch de DPF (Diesel Particulate Filter), dat deel uitmaakt van het emissieregelsysteem.

Blokkeert het EGR-ventiel om hercirculatie van uitlaatgassen te voorkomen.

Deactiveert het AdBlue-systeem, dat in sommige voertuigen wordt gebruikt om de uitstoot te verminderen.

Beperkt de maximale snelheid van het voertuig tot 30 km/u.

Stelt een harde toerentalbegrenzer in die specifiek is ontworpen voor dieselmotoren.

Pakt startproblemen bij hoge temperaturen aan in sommige dieselmotoren, met name EDC16 VAG-motoren.

Octane adaptatie.

Stage 1 tuning

Dit is een verhoging van de maximumsnelheidslimiet of de onderdrukking ervan.

Deze optie verwijdert de standaard foutcode (DTC) van de motor.

Soms grijpt het start-stopmechanisme hinderlijk in. Wanneer we opnieuw willen starten, wordt de vertraging van het systeem gevoeld en dit wordt snel vervelend. Deze optie verwijdert eenvoudig deze functie.

Op sommige voertuigen is het mogelijk om de oorspronkelijke kracht te simuleren wanneer het voertuig in de normale modus staat of gerelateerd is aan brandstofefficiëntie. Zodra je overschakelt naar een sportmodus of iets dergelijks, wordt het voertuig dan afgestemd.

De “Hard Rev Cut” stelt je in staat om door te gaan tot de maximale toeren zonder tussenkomst van de computer, net voor de toerenbegrenzer. Dit resulteert op zijn beurt in meer vermogen.

Maakt het mogelijk dat het voertuig op biobrandstof, zoals bio-ethanol, kan rijden.

Veroorzaakt uitlaatdetonaties wanneer het gaspedaal wordt losgelaten, meestal voor een sportiever geluid. Niet aanbevolen voor voertuigen met katalysatoren vanwege mogelijke betrouwbaarheidsproblemen met de motor.

Activeert de “Pop and Bang”-functie wanneer het voertuig zich in sportmodus bevindt.

Beschikbare opties

Ontdek onze uitgebreide selectie opties, maak uw keuze en perfectioneer uw rijervaring met ons ruime aanbod van diensten.

Stage 2 tuning

Produceert lichte knallende en knetterende geluiden bij het schakelen. Deze functie kan aan sommige voertuigen worden toegevoegd.

Laat de uitlaatkleppen volledig openen wanneer het voertuig zich in sportmodus bevindt, voor een luider uitlaatgeluid.

Verwijdert het waarschuwingslampje met betrekking tot de katalysator van het dashboard.

Verwijdert elektronisch de GPF (Gasoline Particulate Filter), dat deel uitmaakt van het emissieregelsysteem.

Deactiveert de technologie die de motor toestaat om op minder cilinders te werken voor een beter brandstofrendement.

Handhaaft een bepaald motortoerental wanneer het koppelingspedaal wordt ingetrapt, wat helpt bij soepelere starts.

Deactiveert het systeem dat wordt gebruikt voor koude starts in de motor.

Schakelt het wervelklepsysteem uit, dat de luchtstroom regelt die door de inlaatkleppen wervelt.

Verwijdert elektronisch de DPF (Diesel Particulate Filter), dat deel uitmaakt van het emissieregelsysteem.

Blokkeert het EGR-ventiel om hercirculatie van uitlaatgassen te voorkomen.

Deactiveert het AdBlue-systeem, dat in sommige voertuigen wordt gebruikt om de uitstoot te verminderen.

Beperkt de maximale snelheid van het voertuig tot 30 km/u.

Stelt een harde toerentalbegrenzer in die specifiek is ontworpen voor dieselmotoren.

Pakt problemen met het starten bij hoge temperaturen aan in sommige dieselmotoren, met name EDC16 VAG-motoren.

Octane adaptatie